Według Brand Finance odejście Leo Messiego może oznaczać, że wartość marki FC Barcelony zmniejszy się o 137 milionów euro. Jest to spadek o 11% w porównaniu z obecną wyceną 1,266 miliarda euro.
137 milionów wzięłoby się przede wszystkim ze spadku dochodów komercyjnych klubu, które zmniejszyłyby się o 77 milionów, i dochodów ze sprzedaży koszulek i innych produktów marketingowych, które byłyby mniejsze o 43 miliony. Barcelona miałaby też mniejsze o 17 milionów zyski z dnia meczowego i wyników sportowych.
Jak informuje Brand Finance Football 50 2021, Barcelona jest drugą najbardziej wartościową marką, jeśli chodzi o kluby piłkarskie. Wyprzedza ją tylko Real Madryt (1,267 miliarda euro).
“Bez wątpienia obecność Messiego w Barcelonie pozwoliła klubowi przyciągnąć kibiców, lepszych graczy, trenerów, umowy sponsorskie i zdobyć puchary. Jego odejście może sporo kosztować klub i wywołać bolesny spadek wartości marki” wyjaśnia Teresa de Lemus, dyrektor generalna hiszpańskiego oddziału Brand Finance.