Dzisiaj firma Rakuten została zaprezentowana jako nowy główny sponsor FC Barcelony.
Japońska korporacja, zwana "japońskim Amazonem", od przyszłego sezonu zastąpi na koszulkach logo Qatar Airways. Umowa między FC Barceloną, a Rakutenem będzie obowiązywała przez 4 lata.
Na swojej stronie internetowej, firma jest opisywana jako "gigant w rozpowszechnianiu sprzedaży internetowej. Rakuten to jeden z trzech największych firm w handlu elektronicznym na świecie z ponad 90 tysiącami produktów od 38 tysięcy sprzedawców. [...] Wcześniej Buy.com, a teraz Rakuten.com, będzie kontynuował swoją misję dostarczania niepowtarzalnych przeżyć zakupowych do ponad 18 milionów klientów, oferując szeroki zakres dóbr i sprzedawców."
Stworzona w 1997 roku korporacja oferuje swoim klientom szeroki wachlarz usług z obszaru e-handlu, finansów i cyfryzacji. Od 2012 roku, Rakuten widnieje na corocznej liście "20 najbardziej innowacyjnych korporacji" Forbesa. W Europie, japońska firma jest reprezentowana przez inne należące do niej spółki, takie jak internetowy komunikator Viber, Wuaki - obecny w 12 krajach serwis typu VOD ("wideo na żądanie") z siedzibą w Barcelonie, internetowy serwis e-handlu PriceMinister, czy zajmująca się e-czytelnictwem firma Kobo. Oprócz nich, własnością Rakutenu jest również Ichiba, czyli największy serwis handlu elektronicznego w Japonii i jeden z największych tego typu na świecie.
Jak mówi strona internetowa, "Rakuten.com to prawdziwy plac targowy, który namawia sprzedawców do nawiązania indywidualnej relacji z kupującym i zbliżenia się do klienta. W przeciwieństwie do bezdusznych serwisów transakcyjnych, które również zajmują się sprzedażą bezpośrednio do klienta, Rakuten jest nastawiony na budowanie relacji między sprzedawcą i kupującym."