Rocznym przedłużeniem kontraktu z Qatar Airways FC Barcelona zapewniła sobie czas na znalezienie nowego sponsora. Negocjacje z poszczególnymi firmami przebiegają dobrze i w najbliższych tygodniach powinniśmy poznać nazwę marki, której logo znajdzie się w przyszłym sezonie na koszulkach Barçy.
W ostatnich tygodniach wokół Barcelony krążyły firmy skoncentrowane głównie na sprzedaży elektronicznej – japoński Rakuten (jego propozycja została podobno szybko odrzucona), amerykański Amazon (ciągle jest w grze, pomimo ostatnich informacji o wycofaniu się z walki) i chiński Alibaba.
We wtorek kataloński dziennik „L’Esportiu” poinformował, że do walki o rolę sponsora włączył się także Huawei. Chiński producent sprzętu przenośnego (telefony, tablety, etc.) jest już partnerem Leo Messiego i teraz może związać się także z całym klubem.
W „Mundo Deportivo” możemy z kolei przeczytać, że można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że nowy sponsor Barcelony będzie pochodzić z rynku azjatyckiego.