To już oficjalne. FC Barcelona ogłosiła osiągnięcie porozumienia z Sixth Street ws. sprzedaży 15% praw telewizyjnych na 25 lat. Oznacza to, że klub uruchomił drugą dźwignię finansową.
Ta sama firma pozyskała 10% praw przy okazji pierwszej dźwigni, więc w sumie Barcelona sprzedała jej 25% praw telewizyjnych na 25 lat.
„Realizujemy naszą strategię i jesteśmy zachwyceni osiągnięciem tego dodatkowego porozumienia z Sixth Street, które zapewnia nam znaczne zwiększenie stabilności finansowej”, powiedział Joan Laporta. „W ostatnich tygodniach razem z Sixth Street zaangażowaliśmy się i współpracowaliśmy nad wspólnym zrozumieniem tego, co chcemy osiągnąć dla naszych organizacji. Mamy nadzieję, że będzie to wspaniałe długoterminowe partnerstwo”, dodał.
„FC Barcelona jest jedną z najważniejszych organizacji sportowych świata, jesteśmy zachwyceni poszerzeniem naszych relacji za pomocą tej dodatkowej inwestycji”, skomentował Alan Waxman, współzałożyciel i dyrektor generalny Sixth Street, globalnego lidera firm inwestycyjnych z aktywami wynoszącymi ponad 60 mld dolarów.
Uruchomienie drugiej dźwigni oznacza dla Barcelony zastrzyk 400 mln euro. Klub pracuje już nad trzecią dźwignią.