Stawka 28 października to znacznie więcej niż tylko mecz ligowy. Klasyk hiszpańskiej piłki jest sportowym i kulturalnym wydarzeniem i zarówno Barça, jak i Spotify, główny sponsor klubu, doskonale zdają sobie sprawę z jego wpływu.
Logo The Rolling Stones zastąpi tego dnia logo Spotify na koszulce Blaugrany w nadziei, że Rock & Roll legendarnego zespołu poniesie Culés do zwycięstwa.
Modyfikacja koszulki Barcelony z logo artystów została już wykonana przy dwóch innych okazjach w ramach współpracy między klubem a serwisem muzycznym. Pierwszy raz miało to miejsce podczas meczu Real Madryt - Barça 16 października 2022 r., chociaż porażka Culés 3-1 nie wskazywała na to, że sowa Drake'a przyniosła dużo szczęścia. Motomami Rosalíi było talizmanem w Klasyku 19 marca, w którym Barça wygrała na Camp Nou 2-1.
Ta sama koszulka będzie noszona przez Barçę Femení w meczu kobiecej ligi przeciwko Sevilli w niedzielę 5 listopada na stadionie Johana Cruyffa.
W poniedziałek 23 października do sprzedaży trafią dwie ekskluzywne edycje koszulki meczowej: limitowana edycja FC Barcelona x The Rolling Stones będzie składać się z 1899 sztuk, a limitowana edycja FC Barcelona x The Rolling Stones Signed, która będzie najbardziej ekskluzywna, będzie liczyć zaledwie 22 sztuki koszulki z podpisami zawodników i zawodniczek pierwszych składów z obu meczów, Klasyku i starcia Barça-Sevilla w Lidze F.
Specjalna edycja nowego albumu Stonesów, "Hackney Diamonds", będzie również dostępna od piątku 20 października na ich stronie internetowej. Pakiet będzie zawierał winyl albumu z nadrukowanym herbem Barçy i logo Stonesów oraz koszulkę Barçy w stylu retro, która nawiązuje do wczesnych dni zespołu i będzie zawierała zarówno herb klubu, jak i logo artystów
Fani Barçy będą mogli nabyć pełną gamę towarów z logo Stonesów, Spotify i Barçy, które również trafią do sprzedaży 23 października, w tym bluzy, czapki i szaliki.
The Rolling Stones oświadczyli: "Jesteśmy wielkimi fanami piłki nożnej i jesteśmy wdzięczni, że Spotify przeniosło nasze logo na koszulkę FC Barcelony, aby uczcić wydanie nowego albumu Stonesów, 'Hackney Diamonds'. Będziemy kibicować piłkarzom, którzy pojawią się na boisku, a także fanom na całym świecie, którzy będą oglądać ten kultowy mecz".
Juli Guiu, wiceprezydent ds. marketingu Barcelony, dodał: "Po raz kolejny zmienimy mecz Barça-Real w globalną scenę dla piłki nożnej i muzyki, aby podnieść głos za pośrednictwem najpopularniejszej na świecie globalnej platformy streamingowej audio, Spotify. W tym przypadku 28 października będziemy mieli nie jeden, ale dwa klasyki: jeden na boisku i jeden na koszulce, w duchu jednych z największych żyjących legend rocka, Stonesów".