FC Barcelona jest bliska sfinalizowania umowy handlowej, która mogłaby zostać wykorzystana jako dźwignia finansowa. Równolegle do negocjacji, które klub prowadzi z Nike w sprawie odnowienia umowy na koszulki oraz z inną firmą w sprawie Barça Vision, według MD, Duma Katalonii rozmawia też z amerykańską firmą w sprawie cateringu na Spotify Camp Nou w zamian za 30 milionów euro.
Ta sama firma przekazałaby Barcelonie pieniądze, mimo że nie byłaby w stanie uzyskać pełnego zwrotu z inwestycji do lata 2025 roku, po zakończeniu prac nad nowym stadionem.
Operacja ta, podobnie jak dwie inne, nad którymi Barça pracuje, została przedstawiona działowi ekonomicznemu La Ligi, który ją zatwierdził i przekazał klubowi swoje przekonanie o możliwości włączenia jej w celu poprawy fair play, mając na uwadze cel Barçy, którym jest nic innego jak osiągnięcie zasady 1:1, aby móc normalnie podpisywać umowy.
Sam prezes La Ligi, Javier Tebas, kilka dni temu pozytywnie ocenił pracę Barçy w kwestiach ekonomicznych. "To rok, w którym Barça ma najłatwiej, aby pozyskiwać graczy", powiedział.
Pomimo trudności ekonomicznych, klub odczuwa duże zainteresowanie wszystkim, co ma związek z nowym Camp Nou. Również w sprzedaży lóż i stref VIP, które cieszą się dużym zainteresowaniem.