Relacje między Barceloną a Spotify pozostawiają bardzo pozytywne wrażenie po obu stronach. To już czwarty sezon, w którym platforma audiowizualna będzie reklamować się na koszulkach pierwszej drużyny mężczyzn i kobiet, ostatni przed wygaśnięciem kontraktu. Wygląda jednak na to, że drogi pozostaną ze sobą powiązane.
Według programu Cadena SER Què t'hi Jugues!, Spotify poinformowało już Barcelonę o zamiarze kontynuowania reklamowania się na przodzie koszulki przez kolejne cztery sezony, od 2026/27 do 2029/30. W rzeczywistości, przed 1 lipca, Spotify musiało poinformować klub o zamiarze przedłużenia umowy, co też uczyniło. W tej chwili Barca i Spotify prowadzą już rozmowy i dochodzą do porozumienia w sprawie realizacji opcji przedłużenia, którą podpisały w 2022 roku.
W ciągu tych czterech sezonów Spotify zapłaciło 57,5 miliona euro za reklamę na przodzie koszulki, plus dodatkowe 5 milionów euro za koszulkę treningową. Sponsoring koszulki treningowej wygasł jednak 30 czerwca, choć marka nadal jest na niej widoczna.
W umowie klub i Spotify podpisały opcję przedłużenia, która gwarantuje Barcelonie 65 milionów euro rocznie za koszulkę meczową, z możliwością rozszerzenia reklamy również na koszulkę treningową: 10 milionów euro za przód, 5 milionów euro za tył (obecnie promuje się tam Kongo) i 15 milionów euro, jeśli reklama będzie zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Zobaczymy, czy te kwoty się potwierdzą, czy też umowa zostanie renegocjowana, ponieważ Barça uważa, że koszulka zyskała na wartości i jest obecnie warta ponad 65 milionów euro. Umowa określa jednak tę kwotę, a Spotify ma możliwość jej przedłużenia za tę sumę.