Pomimo tego, że Josep Maria Bartomeu osobiście pojechał negocjować z katarskim rządem, FC Barcelona i Qatar Airways nie doszły do porozumienia ws. nowej umowy reklamowej i kataloński klub pozostaje bez sponsora. W związku z tym zarząd nie będzie mógł przedstawić żadnych kandydatur sponsorskich na najbliższym Zgromadzeniu Generalnym i zwołane zostanie Nadzwyczajne Zgromadzenie, na którym koncentrować się będziemy wyłącznie na zmianie sponsora.
FC Barcelona poinformowała w komunikacie, że “zawsze będzie starała się zaprezentować socios umowę gwarantującą klubowi maksymalną liczbę pieniędzy”. Obecny kontrakt Barçy z Qatar Airways wygasa w czerwcu 2016 roku i obie strony są zainteresowane kontynuacją współpracy, ale porozumienie nie zostało zawarte. Na szybki wybór sponsora naciska Nike, które potrzebuje przynajmniej sześciu miesięcy na przygotowanie odpowiedniej liczby kompletów strojów z nowym logiem.
Kataloński klub liczy na to, że od nowego sponsora otrzyma najwyższą kwotę na świecie, czyli przynajmniej 70 milionów euro. Według doniesień hiszpańskich mediów, Katarczycy zirytowali się, że Barcelona prowadzi rozmowy z innymi firmami zainteresowanymi reklamowaniem się na koszulkach Barçy.