Tuż po 14:00 FC Barcelona potwierdziła, że nowym sponsorem klubu została firma Rakuten. Logo japońskiego giganta sprzedaży internetowej znajdzie się na koszulkach klubu od sezonu 2017/2018 i będzie na nich przez 4 kolejne lata. Za tę współpracę Barça otrzyma co roku 55 milionów euro, a w dodatku będzie mogła dostać też bonusy – 5 milionów euro za zdobycie Ligi Mistrzów i 1,5 miliona euro za mistrzostwo Hiszpanii. Umowę musi jeszcze zatwierdzić Zgromadzenie Generalne socios, ale to tylko formalność.
– Jestem dumny z tego, że Rakuten będzie naszym sponsorem na cztery kolejne lata. Nadszedł odpowiedni moment i odpowiedni sponsor, więc zdecydowaliśmy się podpisać z nim kontrakt. Rakuten spełnia wszystkie nasze oczekwania – mówi Josep Maria Bartomeu, prezes Barçy.
– Możliwość współpracy z Barceloną jest dla nas wielkim honorem. Od dziesięciu lat jesteśmy w kontakcie z klubem. Teraz jesteśmy wielką firmą i chcemy to wykorzystać. Mam nadzieję, że wspólpraca opłaci się obu stronom – mówi z prezes Rakuten Hiroshi Mikitani.
Bartomeu opowiedział później, że "rozmowy o współpracy rozpoczęły się w 2015 roku, a kluczowy był Gerard Piqué, który zaaranżował spotkanie klubu z Mikitanim, swoim dobrym przyjacielem".
– Od 2012 roku Rakuten jest jedną z najszybciej rozwijających się firm na świecie. Wybraliśmy go dlatego, że jest dynamiczny, wprowadza dużo innowacji i ma światowy zasięg – powiedział Manel Arroyo, wiceprezydent Barcelony, który ujawnił także, że Barça rozegra przynajmniej jeden mecz w Japonii.