Po zielonym świetle od miasta oraz rządu katalońskiego na wdrożenie projektu Espai Barça, FC Barcelona wciąż szuka sponsora, który będzie chciał kupić prawa do nazwy nowego Camp Nou, a być może i nawet całego Espai. W lutym Josep Maria Bartomeu powiedział, że przyszły sponsor może zapłacić nawet 300 mln euro. Do przejęcia tzw. „title rights” aspiruje Rakuten będący głównym sponsorem koszulki od 2017 do 2021 roku.
Hiroshi Mikitani, właściciel firmy Rakuten, jest bardzo zadowolony z relacji z Barceloną i chce je rozszerzyć do tego stopnia, że chciałby nawiązać w nazwie nowego stadionu do swojej marki, która jest bardzo silna w Japonii i rozwija się już na całym świecie.
Klub nie chciałby jednak, aby ta sama marka była jednocześnie sponsorem koszulki i stadionu, choć wszystko będzie zależało od oferty jaką przedstawi Rakuten. Barça jest świadoma ich zainteresowania, ale chce poczekać na konkretną propozycję. Minimalny czas sponsorowania, jakiego oczekuje Barça to 20 lat.
Pomiędzy Mikitanim a Bartomeu panuje bardzo dobra harmonia, a japoński magnat jest zadowolony z relacji z katalońskim klubem. Oprócz dobrego feelingu z dyrekcją, Hiroshi ma także dobry kontakt z pierwszym zespołem, a za przykład może posłużyć jego relacja z Gerardem Piqué, która jest znakomita. Obaj współpracują przy tworzeniu nowej edycji turnieju tenisa Davis Cup. Nie należy też zapominać, że miesiąc temu Andrés Iniesta za sprawą Mikitaniego trafił do Vissel Kobe.
Poza tym to w Barcelonie, Japończykowi udzielono porady medycznej, kiedy zmagał się z kontuzją kolana. Mikitani czuje się dumny z tego, że jest ambasadorem klubu na całym świecie, otwarcie mówi o swoim barcelonismo i teraz chciałby zwiększyć swój wkład w Barçę. Celem jest inwestycja w Espai Barça, aby jeszcze bardziej powiązać jego firmę z crackami pierwszego zespołu.
Na amerykańskim tournée została zaplanowana wizyta pierwszego zespołu w siedzibie Rakutena w San Francisco. Nadal nie został jednak rozegrany mecz w Japonii, który był częścią umowy Rakutena z Barceloną. Celem jest rozegranie go w 2019 roku przy okazji azjatyckiego tournée. Niewykluczone, że Barça miałaby zagrać wtedy z Vissel Kobe, a więc drużyną, w której grać będzie Iniesta.
Rakuten sponsoruje także Golden State Warriors. Umowa z najlepszą drużyną w NBA została podpisana w ubiegłym roku, a Japończycy będą płacić im 16,75 mln euro rocznie do 2020 roku. Poza tym, Rakuten jest także sponsorem trasy koncertowej Shakiry, która jest partnerką Piqué.