FC Barcelona stara się być najlepsza nie tylko pod kątem piłkarskim, ale również liderować w rankingach popularności w social mediach. Starania klubu nie poszły na marne. Blaugrana jako pierwszy klub sportowy zdobyła na swoim kanale na Youtubie 5 milionów subskrybentów. Taki wynik nie tylko stawia ją na czele, jeśli chodzi o ilość widzów, ale również deklasuje pozostałych konkurentów.
Największy przyrost subskrybentów został odnotowany na przestrzeni poprzedniego roku. Tylko w tamtym okresie oficjalny kanał Barcelony zasubskrybowało 1 952 334 nowych osób. Dzięki temu różnica pomiędzy ilością widzów katalońskiego klubu, a ludźmi zgromadzonymi na kanałach innych piłkarskich zespołów jest ogromna. Na ten moment Dumę Katalonii subskrybuje 5 174 052 osób. Taki wynik pozwala znacząco wyprzedzić zajmujący drugą pozycję Real Madryt, który na swoim kanale zgromadził 3 910 610 widzów. Na dalszych miejscach w rankingu uplasowały się Juventus (1 487 998), Liverpool (1 457 933) i Manchester City (1 429 243).
W przypadku Youtube'a ważna jest nie tyle ilość subskrybentów, ile wyświetlenia. Również w tym przypadku Duma Katalalonii znacząco wyprzedziła resztę stawki. W roku 2017 łączna liczba wyświetleń na kanale Blaugrany wyniosła 213 milionów. Jest to prawie trzykrotnie więcej niż zgromadziły Real Madryt, Liverpool czy Manchester City. Faktem wartym odnotowania jest także to, że FC Barcelona jako jeden z pierwszych klubów zaczął korzystać z Youtube'a. Pierwszy materiał zamieszczony na oficjalnym kanale pochodzi z lutego 2006 roku. Od tamtej pory zostało tam zamieszonych prawie 18 tysięcy filmów.