FC Barcelona i WhiteBIT osiągnęły porozumienie, dzięki któremu firma kryptowalutowa zostanie globalnym sponsorem klubu do 30 czerwca 2025 roku.
Nie podano, ile Barcelona otrzyma za kontrakt, ale umowa obejmuje tworzenie treści cyfrowych, aby zwiększyć widzialność obu podmiotów w społeczeństwie i wygenerować większe zaangażowanie wśród kibiców Barçy. Platforma pojawi się na ekranach LED na Spotify Camp Nou. WhiteBIT ma też współpracować z drużyną e-sportu.
Firma jest największą w Europie, która zajmuje się wymianą kryptowalut. Założona w 2018 roku w Ukrainie aktualnie ma 3,5 mln użytkowników, a w jej kadrze jest 700 specjalistów. Ponadto według niezależnego audytu przeprowadzonego przez Cer.Live to druga na świecie najbezpieczniejsza platforma kryptowalutowa.
Po zamknięciu porozumienia Juli Guiu, wiceprezydent ds. marketingu FC Barcelony, powiedział: „Z przyjemnością przedstawiamy nowego sponsora, który jest kolejnym przykładem zaangażowania klubu w innowacje. Ponadto to partnerstwo pomoże nam dalej rozwijać naszą strategię globalnej ekspansji, wzmacniając tym samym klub i utrzymując nas jako punkt odniesienia w coraz bardziej konkurencyjnym obszarze”.
Dyrektor generalny WhiteBIT, Wolodymyr Nosov, również jest zadowolony z osiągnięcia porozumienia: „Początek naszej ciepłej relacji z legendarną Barçą jako oficjalnym partnerem Cryptocurrency Exchange to wielki krok dla całej społeczności, dla nas to także wielka duma i odpowiedzialność. Mamy wielkie marzenia, dlatego jesteśmy pewni, że nasza współpraca przyniesie nowe doświadczenie związane z używaniem kryptowalut, ich dostępnością i zrozumiałością dla każdego. Od pierwszych dni inspiruje nas przybliżenie przyszłości i ustanowienie nowego poziomu integracji rozwiązań kryptowalutowych w naszych życiach”.