FC Barcelona ma umowę sponsorską z Nike do 2026 roku, która może zostać przedłużona o kolejne dwa lata, do 2028 roku. Jednak biorąc pod uwagę liczby na obecnym rynku, klub Blaugrana rozważa zmianę marki, którą nosi, aby móc zwiększyć swoje dochody. Marką, która jest na najlepszej pozycji w przypadku rezygnacji z Nike, jest Puma; choć nie byłaby jedyna.
Wczoraj Jijantes podało, że jedną z alternatyw, które rozważa Barça, jest Hummel. Duńska marka sportowa niemieckiego pochodzenia byłaby firmą, z którą klub zgodziłby się produkować własną markę.
W przypadku gdyby negocjacje z Nike zakończyły się niepowodzeniem i w oczekiwaniu na umowę z Pumą na sezon 2025/2026, Hummel byłby planem B Barçy na następny zestaw. Marka ta ubiera już kluby La Ligi, takie jak Betis i Las Palmas, a także inne hiszpańskie kluby występujące w niższych kategoriach, między innymi Sabadell i Málagę. Również w Premier League, Everton czy Southampton; a także wiele duńskich drużyn, w tym ich reprezentację narodową.
Liczby dotyczące hipotetycznej umowy nie zostały ujawnione, ale warto pamiętać, że Barça otrzymuje 105 milionów euro za sezon od Nike, podczas gdy Real Madryt otrzymuje 120 milionów od Adidasa. Ponadto, aby umieścić to w kontekście, niemieckie źródła donoszą, że Lipsk, który zamienił Nike na Pumę, przejdzie od 60 do 150 milionów euro.
Jednak, jak informował Sport, według źródeł zbliżonych do negocjacji między Barçą a Pumą, operacja może stać się najważniejszą w historii i osiągnąć nawet 200 milionów euro za sezon, co jest kwotą zbieżną z tym, o co prosiliby Katalończycy. Jeśli dodamy do tego zmienne (cele sprzedażowe, marże...), może to być około 300 milionów.