FC Barcelona ogłosiła rozpoczęcie procesu partycypacyjnego w celu stworzenia stałej strefy kibicowania na nowym Spotify Camp Nou. Przy wsparciu zarządu klub rozpocznie dialog z partnerami, zawodnikami, pracownikami i ekspertami w celu osiągnięcia konsensusu w sprawie jego wdrożenia.
Proces ten obejmie kilka etapów, z zatwierdzeniem formatu spodziewanym w czerwcu-lipcu i finalizacją przestrzeni i ustalenia jej członków w sierpniu-wrześniu. Aby zapewnić efektywne zarządzanie, FC Barcelona zleci projekt wyspecjalizowanej firmie, zapewniając profesjonalne i integracyjne podejście.
"FC Barcelona będzie promować proces partycypacyjny mający na celu stworzenie stałej strefy kibicowania na nowym Spotify Camp Nou.
Pomysł, nad którym pracuje klub i który uzyskał dziś poparcie zarządu na comiesięcznym spotkaniu, polega na rozpoczęciu procesu dialogu ze wszystkimi podmiotami, które mogą być zainteresowane trybuną dla kibiców, od Socios i Socias po zawodników i zawodniczki, przez pracowników klubu, a nawet ekspertów od trybun.
FC Barcelona chce wysłuchać wszystkich i wzywa każdego, kto chce wyrazić swoją opinię w tej sprawie, aby osiągnąć konsensus ze wszystkimi segmentami związanymi z dopingowaniem, dlatego wkrótce zainicjuje spotkania w celu rozpoczęcia konstruktywnego dialogu, który powinien mieć następujące terminy:
- Czerwiec/lipiec: zatwierdzenie nowego formatu.
- Sierpień/wrzesień: finalizacja nowej przestrzeni do kibicowania, a także ustalenie jej członków.
Aby aktywować ten projekt, Klub zleci ten proces firmie z doświadczeniem w animacji, mediacji i procesach partycypacyjnych, która będzie promować dialog i wymianę pomysłów, i która wdroży projekt, zawsze pod nadzorem FC Barcelony.
FC Barcelona poinformuje i wyjaśni wszystkie kroki, które Klub podejmie w celu realizacji tej inicjatywy".
Klub nadal jest pogrążony w ciągłej debacie na temat grup kibicowskich, których brak na Estadi Olímpic na Montjuïc stał się powracającym tematem wśród kibiców, którzy nie mają dość skandowania i wznoszenia transparentów wzywających do odzyskania przestrzeni.
Od miesięcy grupom kibiców odmawia się dostępu do stadionu z powodu niezapłacenia grzywny w wysokości 21 000 euro nałożonej przez UEFA. Zarząd Joana Laporty pozostaje jednak nieugięty w swoim stanowisku i nie wykazał żadnych oznak złagodzenia swoich żądań, koncentrując się teraz na procesie partycypacyjnym w celu zdefiniowania nowego modelu przyszłego Spotify Camp Nou.