Po sześciu latach FC Barcelona powróci do Azji, aby przygotować się do rozpoczęcia sezonu 2025/26. Klub potwierdził w poniedziałek oficjalnie tournée, które zabierze drużynę Hansiego Flicka do Japonii i Korei Południowej, gdzie rozegra trzy mecze towarzyskie w ramach „The Blaugrana Tour, Asia Edition, by Philips Ambilight TV”.
Drużyna wyruszy w podróż 24 lipca, startując z Barcelony. Pierwszy mecz odbędzie się 27 lipca przeciwko Vissel Kobe na stadionie Noevir Stadium (o godz. 19:00 czasu lokalnego, 12:00 w Polsce), który może pomieścić 30 000 widzów. Będzie to trzecie spotkanie między tymi klubami, po poprzednich w 2019 i 2023 roku, w obu przypadkach zakończonych zwycięstwem Barçy 0-2.
Po pobycie w Japonii Barça poleci do Korei Południowej, którą odwiedzi po raz trzeci w swojej historii. Pierwszy mecz odbędzie się 31 lipca z FC Seoul na imponującym stadionie Seoul World Cup Stadium (66 704 miejsc), jednym z obiektów, na których rozgrywano mistrzostwa świata w 2002 roku. Tournée zakończy 4 sierpnia mecz z Daegu FC (68 014 widzów), również na stadionie mistrzostw świata. Oba mecze zostaną rozegrane o godz. 20:00 czasu lokalnego (13:00 w Polsce).
Będzie to siódme przedsezonowe azjatyckie tournée Baugrany, który odwiedziła już takie kraje jak Chiny, Malezja czy Tajlandia, a także Japonię i Koreę. Ostatni raz Barça odbyła przedsezonowe tournée po Azji w 2019 roku pod wodzą Ernesto Valverde.
Poza aspektami sportowymi, tournée wzmocni silną globalną obecność FC Barcelony. Według danych badania IGW, klub ma 3,6 miliona fanów w Japonii i 2,3 miliona w Korei Południowej, umacniając się jako jedna z europejskich drużyn o największym wpływie na rynek azjatycki.
W Japonii więź ta przekłada się również na umowy z lokalnymi markami, takimi jak Konami, sześć aktywnych akademii Barçy oraz obecność oficjalnej peñi FC Barcelona Japan. W Korei na uwagę zasługują współpraca z SK Enmove i Sebang, a także organizacja obozów i wsparcie peñi z Seulu.