FC Barcelona przez ponad rok usilnie zabiegała o zapewnienie sobie najlepszej na świecie technicznej umowy sponsorskiej z firmą Nike, która ostatecznie została przedłużona w grudniu ubiegłego roku na lata 2028–2038, a teraz Spotify jest gotowe, aby w nadchodzących miesiącach zająć centralne miejsce z tym samym celem. Główna umowa sponsorska dotycząca koszulek pierwszej drużyny mężczyzn i kobiet wygasa 30 czerwca 2026 r., czyli wraz z końcem bieżącego sezonu. Szwedzka firma zajmująca się streamingiem muzyki płaci klubowi około 65 milionów euro za sezon plus szereg premii, które zwiększają kwotę do około 70 milionów euro. Na marginesie należy wspomnieć o kwocie pięciu milionów dolarów, którą płaci za prawa do nazwy Camp Nou od sezonu 2022/23 do 2025/26. Zgodnie z tym, co już podpisano, liczba ta wzrośnie do 20 mln rocznie w latach 2026–2034.
Obie strony uważają tę współpracę za fantastyczną, odkąd umowa została zatwierdzona na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Ogólnym w Barcelonie 3 kwietnia 2022 r. Jest to globalna, nowoczesna firma, bez żadnych skaz na reputacji. Zgodnie z obowiązującą umową, która obejmuje jedynie koszulkę i strój treningowy, Spotify ma prawo jednostronnie przedłużyć umowę do 2030 r., zwiększając roczną opłatę o 10 mln euro, co skutkowałoby kwotą ok. 80 mln euro.
Według Mundo Deportivo, FC Barcelona nie zamierza iść na tak wiele ustępstw, ponieważ uważa, że dziś, w 2025 roku, koszulka, która również bije rekordy sprzedaży, jest warta znacznie więcej niż 80 milionów. Dlatego w klubie panuje zgoda, oparta na badaniach rynku w obszarze komercyjnym, że obecnie sama koszulka Barcelony jest warta około 120 milionów dolarów na rok, pojawiając się 24 godziny na dobę we wszystkich mediach i sieciach społecznościowych na świecie.
Barça z 2022 roku, z którą podpisało kontrakt Spotify, w żadnym wypadku nie jest tą z 2025 roku, a klub chce dobrze rozegrać swoje karty w renegocjacjach ze szwedzką firmą, aby od lipca 2026 roku otrzymywać za koszulki więcej niż 80 mln euro przewidziane w przypadku jednostronnego przedłużenia umowy przez sponsora.
Kolejnym czynnikiem, który Barça może wykorzystać, jest młodość drużyny, zwłaszcza męskiej, a także fakt, że wielu fanów muzyki chętnie bierze udział w kampaniach na Spotify. Jeśli nie dojdzie do porozumienia, klub jest otwarty na oferty, tak jak to zrobił w przypadku Pumy, zanim przedłużył umowę z Nike.