FC Barcelona i Spotify podpisały nową umowę, na mocy której logo marki streamingu muzycznego będzie widoczne na koszulkach meczowych i treningowych drużyny mężczyzn i kobiet do 2030 roku. Tym samym przedłużono poprzednio podpisany kontrakt o cztery lata. Umowa dotycząca praw do nazwy Camp Nou została przedłużona do 2034 roku. Według nowego kontraktu Barcelona otrzyma około 380 milionów euro, a zacznie on obowiązywać w 2026 roku.
Podział tych kwot przedstawia się następująco: łącznie około 65 milionów euro wyniesie obecność Spotify na koszulkach meczowych męskiej i żeńskiej drużyny, do czego doliczymy 10 milionów euro za koszulki treningowe. 75 milionów euro rocznie za wszystkie koszulki, pomnożone przez cztery lata (od 2026 do 2030 roku), daje łącznie 300 milionów euro na tę koncepcję.
Dodatkowo, w latach 2026–2034, prawa do nazwy stadionu Camp Nou będą przynosić FC Barcelonie 10 milionów euro za sezon. Zatem kwota ta pomnożona przez osiem lat obowiązywania nowej umowy daje 80 milionów euro. Łącznie z koszulek (300 mln euro) i nazwy stadionu (80 mln euro), nowa umowa, jeśli zostanie w pełni zrealizowana, przyniesie klubowi 380 milionów euro.
Obecna główna umowa sponsorska na koszulki meczowe i treningowe męskiej i żeńskiej pierwszej drużyny ze Spotify wygasa 30 czerwca 2026 roku, czyli po zakończeniu bieżącego sezonu. Kwota ta wynosi około 62,5 miliona euro za sezon, do której należy doliczyć kolejne 5 milionów euro z tytułu praw do nazwy stadionu.
W lipcu MD poinformowało o zamiarze Barcelony renegocjacji kontraktu ze Spotify, ponieważ klub uważał, że wartość koszulek wzrosła. Zgodnie z klauzulami pierwotnej umowy, Spotify miało zapłacić około 80 milionów euro w ciągu dziewięciu lat za umieszczenie swojej nazwy na koszulkach dwóch głównych drużyn Barcelony. Teraz, dzięki nowej umowie, zapłaci 75 milionów euro plus kwotę z praw do nazwy stadionu, począwszy od 2026 roku.