Ważna informacja związana z koszulką FC Barcelony. Klub ogłosił dzisiaj, że żeńska oraz męska pierwsza drużyna futbolu, a także zespół Barça Genuine od 1 lipca przez najbliższe cztery sezony będą miały na koszulkach logo Agencji ONZ ds. Uchodźców (ang. skrót: UNHCR, hiszp. skrót: ACNUR). Znajdzie się ono na plecach pod numerem.
Inicjatywa jest częścią porozumienia, które Fundacja FC Barcelony osiągnęła z UNHCR. Klub zobowiązał się do wpłacenia 400 000 euro na projekty oraz do przekazania materiałów sportowych i gadżetów wycenianych na 100 000 euro.
Logo znajdzie się w miejscu, które póki co zajmuje UNICEF. Klub jednak nie przestanie współpracować z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci, z którym jest związany od 2006 roku. „Fundacja FC Barcelony wciąż będzie współpracowała z UNICEF poprzez nowe wspólne projekty i badania nt. wpływu sportu na rozwój jako narzędzia zmian społecznych, razem z ośrodkiem badawczym Innocenti”, wyjaśniła Barça w komunikacie.
Ponadto klub dodał, że jednym z celów Laporty po objęciu fotela prezydenta było skupienie się na kwestii uchodźców, których aktualnie na świecie jest ponad 82,4 mln.